Početna | - Izdvojeno | EURO 2016. | Osvrt i dojmovi…

EURO 2016. | Osvrt i dojmovi…

Prolaze dani, no dojmovi su još uvijek tu. Europsko prvenstvo u Beogradu središnji je futsal-događaj godine i u potpunosti je ispunio naša očekivanja. Fešta futsala u Beogradu bila je nešto što se zaista trebalo doživjeti.
Europsko malonogometno prvenstvo započelo je u utorak 02.veljače, a naša ekipa izvještavala je iz Beograda od prvog do poslijednjeg dana. U slijedećih nekoliko redaka osvrnut ćemo se na cijelo Europsko prvenstvo i naš boravak u Beogradu.
Europsko prvenstvo otvorili su Srbija i Slovenija. Dvoboj pred gotovo 11 000 gledatelja okončan je pobjedom domaćina, a pobjeda je to koja je trasirala Srbiji put prema četvrtfinalu i pokrenula lavinu euforije. Na preostalim susretima Srbije, dvorana je bila rasprodana, a šverceri su pred Arenom prodavali karte po znatno višim cijenama. Uspjeh domaćina osnovni je preduvjet da dvorana bude popunjena. Srbiji se dogodilo ono što smo mi imali prije 4 godine. Rezultatski uspjeh, euforija, velik interes medija i sveukupne javnosti…
Kada govorimo o velikom interesu javnosti, jasno je da 11 000 gledatelja u dvorani nisu mahom zaljubljenici u futsal. Tih je dana u Beogradu biti sudionikom Futsal EURO-a bio hit. Tako sa sigurnošću možemo reći da dobar dio gledateljstva uopće ne prati futsal i ne zna pravila igre, no biti dio cijele ove priče bila je privilegija. Futsal je bio “in”, jer “moram biti tamo gdje se nešto događa”…
Interes medija povezan je uz uspješan nastup domaće reprezentacije. Uz medije koji redovito prate futsal, ovih su dana svakodnevno u beogradsku Arenu hrlili razni domaći mediji kojima je po svemu sudeći ovo bio prvi susret s futsalom. Tako smo svjedočili prizorima da pred nama u dvorani sjede novinari koji umjesto da gledaju sjajnu igru futsal majstora na parketu, pred sobom na laptopu imaju otvoren live-streaming košarke, tenisa ili nogometa, ovisno o danu (valjda Vam je jasno da je ovo bilo svakodnevno). S našeg smo mjesta također vidjeli i VIP-ložu u kojoj se na televiziji gledala nogometna utakmica. Sasvim očekivano, kada nije igrala domaća reprezentacija, dvorana i novinarska tribina bili su znatno prazniji… Naravno, futsal je tih 12 dana bio centar zbivanja, a mediji hrle tamo gdje se nešto događa, bez obzira zanimalo ih to ili ne, ali ne pisati o futsalu tih dana bilo je nedopustivo!
Organizacija cijelog turnira bila je za svaku pohvalu. Ljubazno osoblje od volontera do zaštitara, te odlična povezanost novinarske tribine s press-centrom i mixed-zonom. Kao manjkavost možemo navesti probleme s internetskim vezama prvog dana natjecanja, no zasigurno je i organizatora iznenadila izuzetna posjećenost na otvaranju turnira. Nadalje, podloga na kojoj se igralo je kraj natjecanja po grupama i četvrtfinalne susrete dočekala u lošem stanju, te je na poprilično velikoj površini došlo do pucanja podloge. Uoči četvrtfinalnih susreta to se rješilo silikoniziranjem, a uoči polufinalnih ogleda iskoristio se dan odmora za generalni servis, te je završnicu natjecanja podloga dočekala u izvrsnom stanju.
Organizator je tijekom turnira upriličio razne zabavne događaje za publiku. Tako je za vrijeme svakog time-outa publiku zabavljala plesna skupina “Star dance” koju je uvijek bilo lijepo vidjeti. Atraktivne djevojke već su na otvaranju natjecanja pridobile simpatije gledatelja, te je tijekom svakog time-outa njihov izlazak bio popraćen ovacijama. To se na žalost ne može reći za žonglera s loptom Nikolu “Đotu” Miloševića čije je vrijeme za uveseljavanje publike bilo u poluvremenu svake utakmice. Spomenuti je freestyle-umjetnik u 12-dnevnom turniru gotovo svakog dana prikazivao istu točku, te je mnogim gledateljima postao nezanimljiv. Uz to, službeni spiker uvijek je za vrijeme njegova nastupa čitao isti tekst kojim predstavlja spomenutog umjetnika, a od silnog ponavljanja svakodnevni posjetioci kratku biografiju su mogli naučiti i napamet. Kada spominjemo službenog spikera, i to je zanimljiva priča. Prvih nekoliko dana ulogu službenog spikera imao je lokalni zabavljač koji se nije predstavio u sjajnom izdanju. Njegov engleski bio je neopisivo loš, gdje je pokazao neznaje osnova engleskog koje se uče u nižim razredima osnovne škole. Takvo nešto nije promaklo organizatoru, te je ubrzo spomenuti spiker nestao sa scene… Spomenimo i kako se na poluvremenu i između utakmica publika nagrađivala majicama i futsal loptama koje su se dijelile kroz nagradne igre ili bacanjem u publiku.
Najljepša stvar ove manifestacije je i ono najvažnije – futsal! U 10 natjecateljskih dana gledali smo sjajne utakmice, maestralne poteze i to je ono u čemu smo zaista uživali. Na žalost, Hrvatska je natjecanje okončala već u skupini, no kasnijim raspletom dobili smo i potvrdu kako smo zaista imali najtežu grupu. Od Rusije i Kazahstana bolja je na koncu bila samo nedodirljiva Španjolska. Hrvatska je po učinku natjecanje okončala na 9.mjestu, a ispod nas su ostale Češka, Mađarska i Slovenija kao reprezentacije koje su Srbiju napustile bez osvojenog boda. Upravo će Slovenija za 2 godine ugostiti slijedeću smotru najboljih europskih reprezentacija, gdje očekujemo nova uzbuđenja i novi praznik futsala.

Futsal.hr online trgovina - sve za mali nogomet na jednom mjestu

O nama Jerko Šimac

avatar